پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4253
-
الف
+

فیلم کوتاه ایرانی جایزه جشنواره پاچوکا را دریافت کرد

فیلم کوتاه «وقت ناهار» جایزه ویژه ششمین دوره جشنواره «پاچوکا» در مکزیک را دریافت کرد.

فیلم کوتاه «وقت ناهار» موفق به دریافت جایزه ویژه بخش نگاهی به دنیا از ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا در مکزیک شد.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم کوتاه «وقت ناهار» در ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا که در ایالت ایدالگوی مکزیک برگزار شده بود، موفق به دریافت جایزه ویژه بخش نگاهی به دنیا  شد.

گفتنی است که در این جشنواره بیش از 1366 فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن ساخته فیلمسازان جوان از 95 کشور شرکت کردند.

همچنین، 222  فیلم به مرحله رقابت رسیدند. 10 فیلم از جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره حضور داشتند که هفت فیلم به رقابت نهایی راه یافتند.

وزیر فرهنگ ایالت ایدالگو و شهردار پاچوکا و همچنین «محمدتقی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا، حضور داشتند.

این جشنواره یکشنبه شب به کار خود پایان داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از برگزارکنندگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا، از اینکه سینماگران جوان ایران در این جشنواره حضور چشمگیری داشتند و از برندگان برتر این جشنواره شدند، ابراز خرسندی کرد و گفت سینمای ایران دارای جایگاه مهمی در جهان است و موفقیت های زیادی به دست آورده است.

وی ترغیب سینماگران جوان برای تولید آثار فاخر و انسانی را ضروری دانست و گفت امیدوار است همکاری سینماگران ایرانی و مکزیکی برای معرفی فرهنگ دو کشور و تلاش برای ارتقای صلح و دوستی در جهان افزایش یابد.

برگزار کنندگان این جشنواره نیز از سینمای ایران به عنوان یکی از برجسته ترین سینماهای دنیا یاد کردند و حضور فیلمهای ایرانی در جشنواره را نشانی از کیفیت بالای این جشنواره قلمداد کردند.

10 فیلم ایرانی «خوابگرد» به کارگردانی بهنام عافیت، «سکوت» به کارگردانی علی عسگری و فرنوش صمدی، «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی، «از حسکه با عشق» به کارگردانی محمد فراهانی، «بدون نام» به کارگردانی امیر کرمی و «مردی که یادش رفت نفس بکشد» به کارگردانی سامان حسین‌پور، در بخش انیمیشن کوتاه، «آبی» به کارگردانی مریم فرح‌زادی، در بخش فیلم کوتاه در ژانر وحشت، «Self…Less» به کارگردانی مشهود محسنیان و «آن شب باران می‌بارید» به کارگردانی محمدمهدی باقری و «لبخند» به کارگردانی هژار نورانی به این جشنواره راه یافتند.

لازم به ذکر است که «وقت ناهار» کاندیدای نخل طلایی فیلم کوتاه هفتادمین جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ بوده است.

جشنواره جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا از 26 ژوئن تا 1 جولای 2017 ( 5 الی 10 تیر ماه 1396) در ایالت ایدالگو مکزیک جریان داشت.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر